Velkommen

Velkommen til En bogorms strikkerier.
På denne blog vil du kunne følge med i mit liv. Det vil sige du får lov til:
At se hvad jeg strikker.
Læse om bøger, som jeg har læst.
Følge med i hvordan Esben vokser.




Garnforbrug




lørdag den 2. januar 2016

2015 året der gik og 2016 året der er startet

15.650 gram garn blev til 154 færdige projekter:

Strømper: 24 par (13 par af dem til DUS)
Ponchoer: 11 (10 til DUS)
Huer: 39 (35 til DUS)
Hænderne: 9 (8 til DUS)
Hals/sjaler: 34 (30 til DUS)
Bluser: 10 (9 til DUS)
Veste/tunikaer: 18 (14 til DUS)
Andet: 9 (3 til DUS)

Hvad så med 2016?

Jeg starter på nyt arbejde på mandag -YES, det bliver så dejligt at komme i gang. Det bliver mit første job udenfor bogbranchen siden jeg var 18 år og jeg kom i lære som boghandler.
Det nye job betyder så at der ikke er så meget strikketid. Der er desværre et s-tog skift, så det bliver ikke nemt at strikke i toget og når vejret bliver til det eller senest 1 juni, når Esben starter i SFO, står den på cyklen -måske en elcykel, til arbejde
Jeg sætter mit mål til 8 kg.

Den god nyhed er at jeg igen må være strikkedesigner og i løbet af næste uge, eller når jeg får tid, bliver butikken på Ravelry åben igen.

Må I alle få et godt nytår og god strikkekarma herfra.


Her er de sidste færdig projekter.
Fakta:
Strik nummer i år: 149+150+151
Lavet til:DUS
Opskrift: 
Størrelse: Voksen
Pinde: 3½ og 4 mm
Garn: Signe fra Netto

Lager, rester eller nyindkøbt: Nyindkøbt
Vægt: 44, 51 og 61 gram
 
 Fakta:
Strik nummer i år: 152
Lavet til: Mig
Opskrift: Nessie 
Størrelse: Voksen
Pinde: 4 mm
Garn: Kid mohair silke garn

Lager, rester eller nyindkøbt: Lageret
Vægt: 68 gram
 

Fakta:
Strik nummer i år: 153
Lavet til: Manden
Opskrift: 
Størrelse: 44 masker
Pinde: 4 ½ mm
Garn: Nettos ragsokke

Lager, rester eller nyindkøbt: Lageret
Vægt: 121 gram
 Fakta:
Strik nummer i år: 154
Lavet til: DUS
Opskrift: 
Størrelse:
Pinde: 7 mm
Garn: Nettos uldgarn

Lager, rester eller nyindkøbt: Doneret til DUS
Vægt: 225 gram
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar