Velkommen

Velkommen til En bogorms strikkerier.
På denne blog vil du kunne følge med i mit liv. Det vil sige du får lov til:
At se hvad jeg strikker.
Læse om bøger, som jeg har læst.
Følge med i hvordan Esben vokser.




Garnforbrug




onsdag den 8. april 2015

Halvvejs til mål

I december sat jeg målet med at strikke 8 kg. garn op i år. Det er allerede blevet til 4.342 kg.
Jeg må vist overveje at ændre det mål..... eller kaste mig over lageret af lacegarn.

Faktaboks

Strik nummer i år: 36, 37 og 38
Lavet til: DUS
Opskrift:
Størrelse: 37, 38 og 40
Pinde: 3½ mm
Garn: Mor Aase fra Rema 
Lager, rester eller nyindkøbt: Nyindkøbt på tilbud til 50 kr. for 10 nøgler.
Vægt: i alt for alle 3 par: 287 gram
Ekstra info: Der går ca. 1 nøgle pr. strømpe alt efter hvor lang skaft man strikker. Garnet er stift at strikke af, men bliver blødt efter en gang vask.

Faktaboks
Strik nummer i år: 39
Lavet til: DUS
Opskrift: Ingelise Jan. 2010
Størrelse: 6/8 år.
Pinde: 3 og 4 mm
Garn: Vital fra Hjertegarn
Lager, rester eller nyindkøbt: DUS garn
Vægt: 254 gram, der er brugt næsten 1 nøgle hvidt.
Ekstra info:
Positiv overrasket over garnet. Har før strikket af strømpegarn fra Hjertegarn, hvor der var mange knuder og farveforløbet der ændres under vejs.
Faktaboks
Strik nummer i år: 40
Lavet til: DUS
Opskrift: oppefra og ned.
Størrelse: 4/5 år.
Pinde: 3 og 4 mm
Garn: Ekstra Merino Premium
Lager, rester eller nyindkøbt: lageret
Vægt: 198 gram

Ingen kommentarer:

Send en kommentar