Velkommen

Velkommen til En bogorms strikkerier.
På denne blog vil du kunne følge med i mit liv. Det vil sige du får lov til:
At se hvad jeg strikker.
Læse om bøger, som jeg har læst.
Følge med i hvordan Esben vokser.




Garnforbrug




tirsdag den 31. december 2013

Årets sidste færdig strik

Blev til et par strømper mere:
En babyjakke/cardigan og djævlehue - min sød kollega der rejser til New Zealand skal være moster mens hun er væk, så nu er gave klar.
Den er strikke med 2 tråde Blackhill uldgarn (egern og henna) fra Garnudsalg og en rest lys oliven fra Rasmilla . Der med kan cardiganen strikkes for ca. 35 kr i str 0-6 mdr.
Selv opskriften er ok, med måden kravens vendestrikke er beskrevet er nået ged -så jeg fiflede lidt og endt med ok resultat. Jeg opgav at strikke lommerne, det blev ikke pænt på den lille størrelse.
Det sidste der er blevet færdig er en halsdisse, til en hjemmeløse et sted i Danmark.
Jeg er så heldig at strikke sammen med en flokke søde "damer" hver 14 dags og vi strikke lige det vi har lyst til og giver det færdig til dem som den enkelte har lyst til. Vi samler også sammen og giver til krisecenter, varmestuer og herberger.
Her er ingen topstyring, som jeg har desværre oplevede et andet sted, kun glæde ved at hjælpe med det som man har lyst og tid til. 


1 kommentar:

  1. Du har da godt nok være produktiv :-) rigtigt godt nytår

    SvarSlet