Velkommen

Velkommen til En bogorms strikkerier.
På denne blog vil du kunne følge med i mit liv. Det vil sige du får lov til:
At se hvad jeg strikker.
Læse om bøger, som jeg har læst.
Følge med i hvordan Esben vokser.




Garnforbrug




tirsdag den 12. juli 2011

Siri

Jeg har haft fornøjelsen af at teststrikke denne søde babykjole.
Det er Siri, designet af Pernille Cordes, ejeren af Englegarn
Siri er strikket i Gepards Cottonwool, et super dejlligt og blødt garn.
Opskriften er nem at gå til, hvis man har lidt øvelse. Der er et par gode fotobeskrivelser af hvordan man laver tusindfrydsmønsteret.

Her er bærestykket:
Og ryggen:

2 kommentarer:

  1. Smuk lille sag, som ser noget vanskelig ud, når man skal hente garn længere nede i mønsteret, eller oppe fra. Det bliver du nødt til at forklarer mig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Selve "tusindfryden" laves ved at man stikker højre pind i masken 3 omg. under den 3. maske på venstre pind. Trækker garnet igen, 2 ret, strik ned i samme maske og træk garnet igennem, 2 ret, strik ned i samme maske og træk garnet igennem. På den næste omg. skal der strikkes dr. r sm. i et bestemt rækkefølge.
    Men som skrevet, er selve mønster godt beskrevet i opskriften og der er gode fotos af hvordan man gør det.
    Det kan klart anbefales at man har spisse strikkepind, når man skal lave mønsteret.

    SvarSlet