Velkommen

Velkommen til En bogorms strikkerier.
På denne blog vil du kunne følge med i mit liv. Det vil sige du får lov til:
At se hvad jeg strikker.
Læse om bøger, som jeg har læst.
Følge med i hvordan Esben vokser.




Garnforbrug




torsdag den 30. april 2015

Ferie og strik

Så er vi hjemvente efter vores årlig krydstogt.
Denne gang var turen sørme også med Norwegian Jade, som det også var sidste år og i 2012.
Turen denne gang var: Rom, Napoli, Sicilien, Kotor, Zadar og Venedig.
Her er en af mine yndlig strikkestole på skibet:
Og med den udsigt:
Så blev der strikke på en Poncho til min tidligere kollega Kristina. Kristina havde et klart ønske om at garnet skulle være bløøødt og der skulle være struktur, men ikke for meget.
Resultat blev denne her:

Faktaboks

Strik nummer i år: 41
Lavet til: Kristina
Opskrift: oppefra og ned. 88 m Perlestrik ca. 5 cm. og 10 cm glatstrik. Der er 2 centermasker for og bag og udtagning på hver 2. omg.
Størrelse: 
Pinde: 6 mm
Lager, rester eller nyindkøbt: lageret, købt da Garnudsalg introducerede garnet.
Vægt: 321 gram


Faktaboks

Strik nummer i år: 42
Lavet til: DUS
Opskrift: oppefra og ned.
Størrelse: 4-5 år
Pinde: 4 mm
Lager, rester eller nyindkøbt: Doneret til DUS
Vægt: 184 gram


Faktaboks

Strik nummer i år: 43
Lavet til: DUS
Opskrift: Rævepels fra Geilsk
Størrelse: 2-3 år
Pinde: 4 mm
Lager, rester eller nyindkøbt: Doneret til DUS
Vægt: 167 gram


Faktaboks

Strik nummer i år: 44
Lavet til: DUS
Opskrift:
Størrelse: 
Pinde: 6 mm
Garn: 1 tråd uld og 1 tåd mohair
Lager, rester eller nyindkøbt: Doneret til DUS
Vægt: 98 gram

Ingen kommentarer:

Send en kommentar