Velkommen

Velkommen til En bogorms strikkerier.
På denne blog vil du kunne følge med i mit liv. Det vil sige du får lov til:
At se hvad jeg strikker.
Læse om bøger, som jeg har læst.
Følge med i hvordan Esben vokser.




Garnforbrug




søndag den 11. marts 2012

All you knit is love

Overskriften er titlen på bogen vor dagens strik kommer fra:



Opskriften hedder: Bluse med perlemønster. Den er godt skrevet og nem at strikke.
Jeg har valgt at strikke blusen i Bambi Merino extrafine fra Grignasco, da jeg nægter at strikke børnetøj der skal håndvaskes og som skal strikket i alpaka. Jeg elsker alpaka garn, når der skal laves sjaler - men jeg mener ikke at "langhåret" garn egner sig til små børn.
I følge opskriften skal den strikkes i Isagers Alpaca 2 - alle opskrifterne i bogen er lavet til Isagers garn, men så gælder det bare om at finde de gode alternativer, der kan maskinvaskes.

Jeg har strikket blusen i str 12/18 mdr og så lige strikket krop og ærmer et par cm. længere. Farven er meget forårsgrøn.
Esben var ikke helt i fotohumør - mere i snothumør her til formiddag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar